onsdag 2 februari 2011

Del 4; Min idol











Min idol är en fantastisk föreläsare vid namn Kjell Enhager.
Den karln. Åh. Om jag ändå hade möjlighet att tacka honom.
Tacka honom för allt bra han har gjort, bara för denna familj.
Han har tagit oss igenom så mycket. Tagit mig igenom allt.
Under en väldigt svår tid i våra liv så tittade vi hans filmer varma. Varje kväll lyssnade vi till hans kloka ord. Nästan varje natt somnade vi till honom. Vi spelade hans filmer så mycket att dem tillslut gick sönder. Blev helt enkelt sönderspelade. Men ack vad mycket han har hjälpt mig. Han har hjälpt mig vid svåra tider. När jag inte riktigt vet vad jag ska göra eller varför livet är emot mig.
Då slår man på en av hans filmer och genast kommer livsglädjen tillbaka.
Han säger så mycket kloka saker och man tar till sig allt. Självklart inte på samma gång. Vilket stadie du än står i här i livet och väljer en film av Kjell så snappar du upp något nytt han säger. Något som du aldrig tidigare förstått. Förrän du står där. Är du glad, ledsen, arg, bekymrad. Titta på denna man. Han tar dig igenom allt!
Det är sällan det går en dag utan att man kommer på något av hans kloka ord. Allt som han säger i sina föreläsningar är helt klart minnesvärt.
Ta bara som ett exempel. Jag är så himla rädd för nålar. När jag skulle byta pstav nu sista gången så den enda människan jag kunde tänka på var Kjell Enhager och hans fantastiska ord. Då liksom slutar man att vara rädd (:

1 kommentar:

  1. Det är så härligt att ha någon att se upp till!
    Jag förstår heeeelt klart hur du menar i din text!

    SvaraRadera