måndag 7 februari 2011

jag är så kär! och så lycklig


















5 kommentarer:

  1. Du är så klok! Du har alldeles rätt! Men jag har en sådan press! Mina systrar är alltid så duktiga och jag vill vara minst lika bra om du förstår? Vill att alla skall vara nöjda.. hemskt att ha en sådan stor prestationsångest. Men jag tror minsann att jag kör på ditt råd! <3

    SvaraRadera
  2. Ibland känns det som att du är så lik mig på personligheten! Jag hade 11 IG:n i 9;an.. fick sitta hos rektorn och ha lektioner för att lärarna ansåg att jag inte var bra för 'allmänheten' och klassen. Så farlig var jag. I alla fall lyckades jag få till mig G i alla ämnen. Inte kaxigt som du säger, om man lyssnar på alla andra, men vi var båda två väldigt duktiga som lyckades tycker jag! Du har helt rätt, helt, helt rätt!

    Ja, det är nästan så att man slutar leva som person. Ibland glömmer jag bort hur det är att leva och gräver ned mig i allt plugg.. Men jag tror faktiskt att du har fått mig på andra tankar nu. Visst skall jag plugga, men jag har rätt till sömn, mat, vänner, fästman och fritid också! Tack <3

    SvaraRadera
  3. Jag tycker verkligen att du gör rätt i att göra det som du mår bra av nu! Förstår att det måste betyda särskilt mycket att ha en fästman som du kan luta dig mot ibland också! Jag är verkligen imponerad över att du lyckades få G i allting! Det var verkligen bra kämpat av dig, det skall du veta! Jag var i ett knasigt förhållande under nian, blev gravid och fick missfall när jag var 15 och gjorde sedan en skrapning när jag var 16. Visst är det sådant som ältar sig fast i huvudet men man jag försöker att se förbi det. Lite där har mina böcker blivit utav en räddning..

    Men eftersom varken kraften, lusten eller orken finns till att plugga ihjäl mig så kommer det antagligen inte att ske. Snart är det sommarlov! Så skönt!!

    SvaraRadera
  4. * och gjorde sedan en skrapning när jag var 15* haha, ologiskt att göra en skrapning ett år senare!

    SvaraRadera