torsdag 15 april 2010

15 april

Åh vilken underbar dag.
Imorse vaknade jag brevid min vackra. Solen sken. Fick skjuts till malmköping. Åkte buss därifrån till flen med syster. Köpte kaffe i skolan och satte mig solen. Helt vindstilla och lät solens strålar smeka min vita hud. Njöt av livet. Satt med mysigt folk. Hade lektion men lät inte det förstöra mitt humör. Åkte hem. Städade. Plockade undan. Sov en stund. Åt middag. Åkte till Wadsbro och städade undan allt skräp i regn. Ryggen säger aj aj. Såg vacker regnbåge. Det slutade regna. Det luktade vår. Solnedgång. Vi åkte till åtel och kollade djur. Rådjur, hjort och hare fanns ikväll. Jag gick ut mitt på en blöt åker med tygskor och fotograferade. Fotograferade en trasig brun. En hare på avstånd. Ett rött hus och en orange volvo. Lyssnade på fåglarna. Njöt av den mysiga kylan. Åkte hem. Sitter här med smustiga kläder. Ska duscha snart. Sedan ska jag somna till fantastiska Kjell Enhager.
Tack för dessa underbara dagar.

1 kommentar:

  1. svar; ja det var väldigt mysigt med lite hockey! :) händer det verkligen inget där du bor? :) <3

    SvaraRadera